wtorek, 1 października 2013

tortilla hiszpańska

Wyprawa do Włoch okazała się być szansą nie tylko na poznawanie kuchni włoskiej, ale również hiszpańskiej :) Moja znajoma z Asturii pokazała mi jak robi się tortillę w Hiszpanii, a ja zgodnie z instrukcją odtworzyłam danie.
Tortilla to rodzaj omletu, danie często podawane jako przekąska na spotkaniach przy winie czy cydrze. Tortilla stawiana jest na środku stołu, krojona w małe kawałki. Każdy częstuje się kiedy ma na to ochotę, często zagryzając z chlebem.
Podaję przepis na standardową tortille z ziemniakami, jednak według własnych upodobań można wzbogacić przepis o inne warzywo, ser lub grzyby :)

 Składniki:
350 g ziemniaków
1 cebula
4 jaja
sól
olej
*chleb


Ziemniaki należy obrać, umyć i pokroić w kostkę (ok 1x1 cm), cebule pokroić, Całość posolić i podsmażyć na głębokim oleju. Kiedy ziemniaki będą miękkie delikatnie ugniatać je widelcem.
Wyjąć z oleju. Jajka rozbić i posolić, Dodać ziemniaki. W miseczce powinno być trochę więcej jajka niż masy ziemniaczanej.
Mieszamy, rozgrzewamy olej i wylewamy masę na patelnie równomiernie ją rozprowadzając. Na bieżąco zaginamy rogi tortilli do środka, aby się nie przypalały. Kiedy masa będzie już zwięzła a część na górze ścięta przykrywamy patelnie talerzem i zdecydowanym ruchem przewracamy placek na droga stronę.
Zsuwamy go z talerza spowrotem na patelnie i smażymy do całkowitego ścięcia się jaja.

Drugą tortillę przyrządziłam dodając plastry cukinii.


3 komentarze:

  1. Ja na to mówię frittata :) Pyszna jest!

    OdpowiedzUsuń
  2. Frittata to włoska wersja omletu."Jaki kraj - taki obyczaj" :) My mamy zwykły omlet, Hiszpanie tortille, a Włosi frittatę. Wszystkie potrawy niewiele się od siebie różnią, ale wszystkie są pyszne :)
    Zapraszamy do naszego przepisu na frittatę: http://eatyourdream.blogspot.it/2013/04/frittata-z-bakazanem.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Super przepis. Jestem wielkim fanem kuchni hiszpańskiej. W przyszłości planuję nawet otworzyć niewielki lokal, gdzie będą podawane tylko potrawy hiszpańskie. W tym celu mam zamiar też wyjechać na jakieś praktyki gastronomiczne do Hiszpanii i zdobyć tym samym doświadczenie. Na razie uczę się też hiszpańskiego na kursie https://lincoln.edu.pl/warszawa/jezyk-hiszpanski/ i dopiero po podłapaniu podstaw, będę się rozglądał za ofertami na wyjazdy na takie praktyki.

    OdpowiedzUsuń